Is Dominion’s $1.6bn defamation lawsuit a death blow for Murdoch and Fox News?

By | December 11, 2022

The Guardian reports:

Rupert Murdoch rarely has to answer for the alternative realities presented by his hugely profitable US cable network, Fox News.

Its conspiratorial claims of a parade of cover ups from the 2012 Benghazi attack to the climate crisis and Covid-19 have been lapped up by Fox viewers and scorned by much of the rest of America, and then the world moved on. But on Tuesday, the 91-year-old billionaire media mogul will be obliged to answer difficult questions under oath about the inner workings of Fox.

Dominion Voting Systems is suing the cable news station and its Murdoch-owned parent company, Fox Corp, for $1.6bn (£1.3bn) over repeated claims that it rigged its voting machines as part of a conspiracy to steal the 2020 presidential election from Donald Trump.

The suit shines a spotlight on Fox News’ part in promoting Trump’s “stop the steal” campaign and its hand in driving the January 6 insurrection at the Capitol. But legal experts say that Dominion, which supplied voting machines to 28 states, appears to be building a wider case that Fox News has a long history of misinformation and steamrolling facts that do not fit its editorial line. [Continue reading…]

Print Friendly, PDF & Email